Website Terms & Betingelser
Salgsbetingelser
Garantibetingelser
Trade-in opgraderingsprogram
Gavekort- og butikskreditpolitik
Klagebehandlingspolitik
Moderne slaveripolitik
Returpolitik
Privatlivspolitik
Websitebetingelser & Vilkår
Velkommen til hjemmesiden for
Dette dokument beskriver vilkår og betingelser for din brug af denne hjemmeside, og ved at bruge denne hjemmeside accepterer du disse vilkår og betingelser.
Brug af hjemmeside
Ved at tilgå og bruge denne hjemmeside, herunder ved at foretage et køb eller uploade eller downloade indhold, accepterer du at være bundet af disse hjemmesidevilkår og -betingelser, som ændres af os fra tid til anden.
Hvis du overtræder disse vilkår og betingelser, kan vi uden begrænsning opsige din adgang til denne hjemmeside og fremsætte ethvert krav mod dig for enhver skade, vi lider i forbindelse med din overtrædelse, herunder men ikke begrænset til enhver ulovlig eller uautoriseret upload eller download af indhold eller brug af indhold på eller via denne hjemmeside.Dette kommer i tillæg til enhver anden ret vi måtte have.
Disse vilkår og betingelser skal læses i forbindelse med vores politikker, nemlig:
1. Vores Persondatapolitik vedrørende indsamling, opbevaring og afsløring af dine personlige oplysninger hos os; og
2. Vores Vilkår & Betingelser for Salg som gælder for enhver salg via denne hjemmeside;
3. Vores Returpolitik som omhandler dine rettigheder i forbindelse med produktreturer, bytter og refusioner; og
4. Vores Gavekort og Butikskreditpolitik som fastsætter de yderligere vilkår, der gælder for gavekort, vouchers og butikskredit, som kan købes og bruges via denne hjemmeside; og
5. Vores Klagebehandlingspolitik som beskriver, hvordan du kan klage og hvordan vi vil reagere.
Annoncer, indhold og links fra tredjepart
Denne hjemmeside kan indeholde indhold fra tredjepart, herunder annoncer og links til tredjeparters hjemmesider, produkter og tjenester, som er underlagt den pågældende tredjeparts vilkår og betingelser for brug.
Ingenting på denne hjemmeside vil give dig en licens eller ret til at bruge indhold fra tredjepart. Du bør konsultere tredjepartens vilkår og betingelser i forhold til brug af deres indhold.
Vi støtter ikke indholdet af andres annoncer eller hjemmesider og garanterer ikke for dets nøjagtighed. Vi påtager os intet ansvar for nogen handling eller undladelse, du foretager i forbindelse med oplysninger fra andre personer. Vi garanterer ikke, at andres hjemmesider vil være fri for vira eller malware, eller at andre personer vil overholde den samme privatlivspolitik som os.
Intellektuel ejendom
Ophavsretten til denne hjemmeside (herunder al tekst, data, grafik, logoer, ikoner, lydoptagelser og software) ejes eller er licenseret af os.
Andet end udtrykkeligt autoriseret af disse vilkår og betingelser eller af os skriftligt, må du ikke på nogen måde eller form:
a) tilpasse, reproducere, lagre, distribuere, udskrive, vise, udføre, udgive eller skabe nye værker fra nogen del af denne hjemmeside, herunder informationerne og indholdet vist på denne hjemmeside; eller
b) kommercialisere nogen information, indhold, herunder produkter eller tjenester annonceret, eller opnået fra denne hjemmeside;
uden vores skriftlige tilladelse.
Enhver ord, som der er knyttet et intellektuelt ejendomsymbol til (for eksempel ™ eller ®), er et registreret varemærke eller ellers beskyttet af ophavsret eller andre almindelige lovmæssige intellektuelle ejendomsrettigheder.Hvis du bruger nogen af vores varemærker (inklusive logoer og forretningsnavne) i reference til os eller vores produkter eller tjenester, skal du inkludere en erklæring, der tilskriver det varemærke til os. Derudover må du ikke bruge nogen af vores varemærker:
a) i eller som helhed eller del af dine egne varemærker;
b) i forbindelse med aktiviteter, produkter eller tjenester undtagen vores;
c) på en måde, der er eller kan være forvirrende, misvisende eller vildledende; eller
d) på en måde, der nedgør os eller vores produkter eller tjenester.
Onlinekøb
Alle køb, der kan foretages via eller gennem denne hjemmeside, er underlagt:
1. Vores Salgsbetingelser & Vilkår tilgængelige på denne hjemmeside; og
2. Eventuelle yderligere salgsbetingelser fra enhver salgspunktsoftware.
Ved at foretage et køb på denne hjemmeside accepterer du disse betingelser, uanset om du bliver bedt om at acceptere dem ved kassen.
Uden at begrænse vores Salgsbetingelser & Vilkår, ved fortolkningen af de oplysninger, der er tilgængelige på denne hjemmeside:
1. Den nominerede valuta for alle transaktioner på eller via denne hjemmeside er australske dollars (AUD$) medmindre andet er vist, herunder hvor du vælger en anden valuta.
2. Alle priser vist på hjemmesiden vil være eksklusive GST (australsk indenlandsk moms) medmindre andet er angivet.
3. Alle australske indenlandske salg og leverancer til australske adresser fra denne hjemmeside vil være underlagt australsk GST. Satsen for australsk GST er 10%.
4. Vi kan ændre priserne på varer og tjenester, der er tilgængelige på denne hjemmeside, når som helst uden varsel.
Selvom vi vil bestræbe os på at afsende din ordre inden for to (2) arbejdsdage, giver vi ingen garanti for afsendelse og leveringstider.
Annulering af onlineordrer er efter vores skøn, men kan ikke gennemføres, når de er blevet behandlet.
Vær venlig at sikre, at du kontrollerer din ordre ved modtagelse og straks underretter os om eventuelle fejl eller defekter.
Vær venlig at henvise til vores Returpolitik med hensyn til retur, refusioner og bytter.
Bidrag og Samarbejder
I det omfang, at denne hjemmeside tillader dig at uploade eller bidrage med indhold og/eller kontakte andre brugere, accepterer du, at du ikke vil uploade indhold, som kan være stødende eller skadeligt (herunder ved at indeholde virus eller malware), og du accepterer bidrag af indhold fra andre på egen risiko til enhver tid. Du anerkender, at vi kan, men ikke er forpligtet til, at moderere indhold.
Du accepterer ikke at 'tage' denne hjemmeside eller vores virksomhed ind i noget websted eller socialt medieindhold (herunder men ikke begrænset til Facebook™, Instagram™ og Twitter™), som er eller kan være nedsættende, stødende eller skadeligt for os eller andre, og du kompenserer os i forbindelse med enhver skade, dette forårsager os.
Du er ansvarlig for at opretholde fortroligheden og al brug af brugernavn(e) og adgangskode(r), som vi udstedte til dig. Du forstår, at du vil være eneansvarlig for al information, der transmitteres elektronisk, eller brug af enhver information og/eller tjenester, der opnås på denne hjemmeside eller enhver tilknyttet tjeneste, ved brug af dine brugernavn(e) og adgangskode(r).
Personvern og sikkerhed for information
Vi kan indsamle oplysninger fra dig i løbet af din adgang til dette websted, herunder ved køb, og sådanne oplysninger vil blive indsamlet, brugt, afsløret, opbevaret og destrueret i overensstemmelse med vores Persondatapolitik.
Vi kan også bruge "cookies" på dette websted. Cookies gør det muligt for os at overvåge trafikken til og fra vores websted(er) og at betjene dig mere effektivt, hvis du besøger siden igen. En cookie vil ikke identificere dig, men vil identificere din computer. Du kan ændre dine browserindstillinger til at varsle dig, når du modtager en cookie, og enten acceptere eller afvise cookies.
Desværre kan ingen datatransmission over internettet garanteres som absolut sikker. Selvom vi stræber efter at beskytte dine oplysninger, garanterer vi ikke og kan ikke sikre sikkerheden for nogen oplysninger, som du giver os, i nogen form.I overensstemmelse hermed overføres enhver information, som du giver eller transmitterer til os, på eget ansvar.
Hvis denne hjemmeside beder dig om eller du modtager en opfordring eller en anden elektronisk kommunikation (herunder via e-mail) med anmodning om en betaling til os, er det dit ansvar at verificere, at anmodningen er ægte, hvilket du kan gøre ved at kontakte os på de offentligt tilgængelige telefonnumre, der vises på denne hjemmeside.
Disclaimer
Ingenting i disse vilkår og betingelser udelukker, begrænser eller ændrer nogen ret, garanti eller anden betingelse, uanset om den er udtrykt eller underforstået, som ikke må udelukkes ved lov.
Hvis der er en bestemmelse i disse vilkår og betingelser, som er ulovlig, ugyldig eller omstødelig, vil den blive slettet, og alle resterende bestemmelser vil fortsætte at gælde uden påvirkning.
Under forudsætning af det foregående:
a) vi påtager os intet ansvar for noget tab eller skade, uanset årsag (herunder ved forsømmelighed), som du måtte lide direkte eller indirekte i forbindelse med din brug af denne hjemmeside eller nogen tilknyttet hjemmeside(r), herunder i forbindelse med afhængighed af oplysninger indeholdt i eller tilgået gennem denne hjemmeside;
b) vi påtager os intet ansvar for noget tab eller skade (herunder indirekte, særlig eller følgeskade) som du måtte lide eller som kan opstå direkte eller indirekte i forbindelse med varer eller tjenester leveret af os på denne hjemmeside eller via nogen hjemmeside tilgængelig fra denne hjemmeside, herunder enhver forsømmelse eller undladelse af at levere sådanne varer eller tjenester eller at overholde vores forpligtelser i henhold til disse vilkår og betingelser; og
c) enhver betingelse, garanti, ret eller ansvar, som ellers ville være underforstået i disse vilkår og betingelser, udelukkes i det omfang loven tillader det.
Du anerkender, at:
a) før du foretager et køb eller går ind i en interaktion på dette websted, har du benyttet dig af muligheden for at gennemgå og sikre dig, at de varer og tjenester, du køber eller bruger, opfylder dine krav; og
b) på intet tidspunkt før et køb eller en interaktion på dette websted har du stolet på vores dygtighed eller vurdering eller noget, der ikke er i disse vilkår og betingelser, og at det ville være urimeligt for dig at gøre det.
Bestemmelserne i FN's konvention om kontrakter vedrørende international køb af varer (Wienkonventionen), som kunne være anvendelige på disse vilkår og betingelser (i kraft af enhver lov, der er relevant for disse vilkår og betingelser), er udtrykkeligt udelukket.
Vores salg til forbrugere er underlagt den australske forbrugerlov (under Competition and Consumer Act 2010 (Cth)) og forbrugergarantierne.
Klager
Hvis du er utilfreds med din oplevelse på dette websted eller en køb, du har foretaget, kan du ønske at indgive en klage, og vi vil gøre vores bedste for at imødekomme dine bekymringer. Se venligst vores Klagebehandlingspolitik.
Gældende lovgivning
Disse vilkår og betingelser styres af lovgivningen i Queensland, Australien. Du accepterer at underkaste dig den ikke-eksklusive jurisdiktion af domstolene i denne jurisdiktion i Brisbane CBD.
Salgsbetingelser
Vilkår og betingelser gælder.
Dette er vilkår og betingelser for salg af varer og tjenester fra
Disse vilkår og betingelser erstatter dem i enhver tidligere form uden at påvirke gyldigheden af enhver tidligere garanti eller erstatningsansvar. Disse vilkår og betingelser må ikke ændres, eller yderligere vilkår introduceres i forbindelse med enhver leverance, undtagen ved aftale i skriftlig form fra
Priser
Vores priser er underlagt ændringer uden varsel, og vi forbeholder os altid retten til at ændre priser som vi finder passende.
Hvis vi giver dig et tilbud på en unik eller større ordre, er det citerede pris gyldig for den periode, der er angivet i tilbuddet, eller hvis ingen periode er angivet, 15 dage fra datoen for tilbuddet.
Den nominerede valuta, der bruges til alle transaktioner med os, er australske dollars (AUD$) medmindre andet er vist, herunder hvor du vælger en anden valuta eller køber varer og tjenester et sted uden for Australien. Hvor en anden valuta tilbydes, vil priserne blive konverteret til og fra australske dollars til vores nominerede valutakurs.
Alle priser vist på vores hjemmeside(r) og i alle kataloger og andre medier vil være eksklusive GST (australsk indenlandsk moms på varer og tjenester) medmindre andet er angivet. Alle australske indenlandske salg og leverancer sendt til australske leveringsadresser vil være underlagt australsk GST. For online køb vil GST blive pålagt (hvis relevant) i din indkøbskurv, eller din pris kan være vist inklusive GST.Satsen for australsk GST er 10%.
Medmindre andet er anført, er priserne eksklusive leveringsgebyrer og -afgifter. Selvom vi vil bestræbe os på at anvende gebyret for fragt og forsendelse til din angivne adresse ved kassen, forbeholder vi os retten til at kontakte dig for betaling af eventuelle yderligere forsendelses- og fragtgebyrer, der kan være nødvendige.
I tilfælde af, at et vare er opført til en forkert pris eller med forkert information, forbeholder vi os retten til at trække en vare fra salg og til at afvise eller annullere ordrer og udstede en refusion (hvor det er relevant).
Fragtgebyrer gælder for handelskunder eller kunder, der modtager en rabat på mere end 20% af den anbefalede udsalgspris.
Ordre og levering
Du kan købe varer online på vores hjemmeside(r). Vi har ingen butikslokationer. Vores lokale distributører er uafhængige forhandlere, der opererer på separate vilkår og betingelser.
Annulering af en ordre på vores hjemmeside er til enhver tid efter vores skøn. Hvis vi ikke kan annullere din ordre, kan vi tilbyde dig en retur eller bytte i henhold til vores Returpolitik.
Vi leverer via bud eller Australia Post standard- eller eksprespost (som valgt i din indkøbskurv eller ved købstidspunktet). Andre leveringsformer kan være tilgængelige fra tid til anden baseret på de tilgængelige valgmuligheder og priser, der vises eller tilbydes dig ved købstidspunktet. Vi forbeholder os retten til at ændre fragtmand eller forsendelsesmetode, hvis det er nødvendigt. Gratis fragt gælder for ordrer over $100.
Det er vores prioritet at levere din ordre så hurtigt som muligt, hvilket er hvorfor vi sigter mod at afsende ordrer inden for to (2) hverdage, men vi giver ingen garanti for afsendelse og leveringstider.
Ordrer, der er bestemt til forsendelse uden for Australien, kan være underlagt restriktioner, og vi forbeholder os altid retten til at annullere og refunde pris på enhver ordre, som vi mener ikke kan opfyldes eller sendes til dig, forudsat at vi ikke vil være ansvarlige for at kontrollere sådanne krav, og du accepterer risikoen og de tilknyttede omkostninger ved enhver inspektion, karantæne, afgifter eller afvisning af varen (herunder destruktion) ved ankomst til dit land.
Når en tredjeparts fragtmand eller budfirma bruges til at gennemføre leveringen, accepterer du og skal overholde vilkår og betingelser for sådan fragtmand eller budfirma.
Vi garanterer levering af vores varer til din valgte destination sikkert og i salgbare stand, undtagen for skader på den ydre emballage, som ikke vil være grund til refusion eller udskiftning.
Den valgte destination betyder:
- for levering til en adresse, ankomst til denne adresse; eller
- for indsamlingsservices inklusive Click and Collect™, ankomst til indsamlingsstedet.
og risikoen for varerne overgår til dig på dette tidspunkt.
Det er dit ansvar at inspicere varerne ved indsamling eller levering og straks informere os, hvis der er nogen problemer med din ordre. Varer anses for accepteret, hvis ingen skade eller fejl meddeles os inden for tre (3) dage efter levering, eller varerne er gjort tilgængelige for din indsamling, og eventuelle retur, refusioner eller bytter efter dette tidspunkt vil kun være underlagt dine rettigheder i henhold til vores Returpolitik inklusive Garantibetingelser og Forbrugergarantier (hvis relevant).
Uden at begrænse det foregående, vil vi være fritaget for ansvar for skade eller tab af bestilte varer, der opstår efter levering (herunder hvis du har anmodet om, at leveringsvirksomheden efterlader dine varer uden opsyn på en leveringsadresse) eller hvis varerne bliver beskadiget eller forlagt af enhver person, herunder en fragtmand eller butiksmedarbejder, som modtager varerne fra vores hovedfragtmand, herunder for internationale leverancer, din lokale fragtmand eller enhver butik, der tilbyder Click and Collect™ service.
Du må ikke bruge varerne (undtagen i det omfang, det er rimeligt nødvendigt for inspektion og test) før du er overbevist om, at varerne overholder disse vilkår og betingelser eller Forbrugergarantierne (hvis relevant). Varer, der har været brugt, og/eller tilsidesat, kan muligvis ikke længere returneres i henhold til vores Returpolitik herunder Garantibetingelser og Forbrugergarantier (hvis relevant).
Betaling
Medmindre du har en kreditkonto hos os, skal du betale for varer og tjenester ved kassen, før forsendelsen kan finde sted.
Vi kan fra tid til anden specificere de betalingsmidler, vi vil acceptere, både i butikken og online. Medmindre andet er angivet, accepterer vi ikke personlige checks.
Hvis du foretager betaling via en betalingstjeneste, herunder Paypal™, AfterPay™ osv., accepterer du vilkårene og betingelserne for disse tjenester.
Betaling skal ske i australske dollars eller valuta, der kan konverteres til australske dollars. Medmindre andet er angivet, accepterer vi ikke betaling i kryptovaluta, vouchers, gavekort eller andre former, der ikke let kan konverteres til valuta, dog kan vi fra tid til anden give dig et gavekort, voucher eller butikskredit, som kan indløses hos os i henhold til vores Gavekort- og butikskreditpolitik.
For at undgå tvivl overgår ejendomsretten til varerne ikke til dig, på trods af porto eller levering, før din betaling er modtaget i fuld. Hvis du ikke betaler i tide eller foretager en betaling med et betalingsmiddel, der senere afvises, forbeholder vi os retten til at genvinde besiddelsen af varerne og, indtil betalingen i fuld er modtaget, accepterer du at holde varerne sikre, ikke at genforselge, bebyrde eller bortskaffe varerne, ikke at blande varerne med eller fastgøre dem til andre materialer, så de ikke kan returneres. For at undgå tvivl er vores ejendomsret en sikkerhedsrettighed i henhold til Personal Property Securities Act 2009 (Cth), og vi forbeholder os retten til at registrere vores sikkerhedsrettighed i registeret over personlige ejendomsrettigheder mod dine oplysninger, og du frasiger dig fordelen af underretning om eventuelle finansieringsudtalelser eller finansieringsændringsudtalelser, som disse termer er defineret i Personal Property Securities Act 2009 (Cth).
Produktgaranti
Ud over vilkårene i de australske forbrugerlove (herunder forbrugergarantierne), hvis de er anvendelige for dig, er vores varer omfattet af en produktgaranti fra os på vilkårene i vores Garantivilkår.
Du skal læse vores Garantivilkår , og du anses for at have accepteret vores Garantivilkår , når du køber varer på vores hjemmeside.
Garantikrav skal rettes til os via den procedure, der er beskrevet i vores Returpolitik.
Desuden tilbyder vi generel eftersalgsstøtte, herunder for service og reparation uden for garanti, og du kan kontakte os når som helst for at spørge om eventuelle problemer, du oplever med et af vores produkter, produktets funktionalitet, service og reparation af vores produkter i dit lokale område.
Hvis du er en erhvervskunde, kan du få oplysninger om din lokale distributor, som du kan rette produktbekymringer til. Al anden eftersalgsservice vil blive udført af os, og henvendelser skal rettes til os på vores kontaktoplysninger nedenfor.
Kunde standard
Hvis du:
- begaar en væsentlig overtrædelse af disse vilkår og betingelser, herunder urimeligt nægter at acceptere varer eller tjenester eller undlader at betale for varer eller tjenester; eller
- informerer nogen om, at du er insolvent, begår en konkurs handling, har en konkursbegæring fremsat mod dig, bliver konkurs, bliver genstand for eller bundet af en aftale, overdragelse, sammensætning eller betalingsstandsning med dine kreditorer, officiel forvaltning, modtagerskab, likvidation, frivillig administration, afvikling eller anden ekstern administration;
kan vi, uden at påvirke vores øvrige rettigheder: - øjeblikkeligt afslutte leveringen af varerne eller tjenesterne, ved skriftlig meddelelse til dig;
- nægte, suspendere eller tilbageholde yderligere varer eller tjenester;
- opsige enhver konto, inklusive en kreditkonto eller anden kreditordning, som du har hos os (hvorved udestående beløb vil blive straks forfaldne og betalbare).
Hvis din konto bliver annulleret, mister du retten til enhver butikskredit, som du har hos os (se vores Gavekort og Butikskredit Politik).
Begrænsning af ansvar
Du accepterer, at med forbehold for de australske forbrugerlove (herunder forbrugergarantier):
- de eneste garantier, vi giver i forbindelse med produkter og tjenester, vil være som vist eller meddelt skriftligt på købstidspunktet;
- medmindre andet er angivet i vores reklamer, herunder på produktmærkater, garanterer vi ikke, at produkter vil blive fremstillet i Australien eller overholde nogen specifikke australske standarder eller produktionsretningslinjer;
- vi garanterer ikke nogen særlig produktionskvalitet af produkter; og
- vi garanterer ikke, at vores produkter og tjenester vil være egnede til noget særligt formål, som du kræver.Det er dit ansvar at sikre dig på købstidspunktet, at de produkter eller tjenester, der købes, er tilfredsstillende for dine behov.
Vi tilbyder muligheder for returnering, refusion og bytte, underlagt betingelserne i vores Returpolitik.
Medmindre det er forbudt ved lov, er dit eneste middel mod os for ethvert tab, skade eller ansvar, uanset om det er i kontrakt, forsømmelse eller på anden måde i forbindelse med vores levering af varer og tjenester, eller manglende levering af varer eller tjenester, begrænset til refusion af prisen betalt for varerne og tjenesterne. Vi har ellers intet ansvar over for dig, uanset om det er i kontrakt, forsømmelse eller på anden måde.
Uden at begrænse generaliteten af det ovenstående, accepterer du alt ansvar over for tredjeparter (herunder fragtmand, underleverandører og hovedleverandører, principalfirmaer og andre parter), som i forbindelse med dig kan blive påvirket af vores levering eller manglende levering af varer eller tjenester. Vi skal ikke være forpligtet til at føre nogen dialog med eller refundere nogen udgifter, der kræves af tredjeparter.
Gældende lovgivning og generelle bestemmelser
Disse vilkår og betingelser er udarbejdet i henhold til lovgivningen i Queensland, Australien, og du accepterer at underkaste dig jurisdiktionen af domstolene i Brisbane CBD.
Vores manglende udøvelse af en ret under disse vilkår og betingelser eller manglende krav om streng overholdelse af en del af vilkår og betingelser fungerer ikke som en frasigelse, og en delvis udøvelse af en ret udelukker ikke yderligere eller fuldere udøvelse af denne ret.
Hvis en del af disse vilkår og betingelser eller en tilknyttet dokumentation eller politik bliver ulovlig, ugyldig eller umulig at håndhæve, bliver denne del fjernet, så alle dele, der ikke er ulovlige, ugyldige eller umulige at håndhæve, forbliver fuldt ud gældende og upåvirkede af fjernelsen.
Meddelelser, der skal gives til os, skal være skriftlige og leveret til os på:
Kundesupport:
Adresse til post: PO BOX 327 LABRADOR QLD 4215 AUSTRALIA
Telefon: +61 1300 652 751
Meddelelser anses kun for modtaget:
- hvis de sendes med post og under forudsætning af bevis for afsendelse, 3 dage fra afsendelse; eller
- hvis de sendes med e-mail og under forudsætning af modtagelse af en 'læst'-kvittering for en e-mail-transmission, på det tidspunkt, der er angivet på læst-kvitteringen.
Meddelelser, der skal gives til dig, skal være skriftlige og kan leveres med post, personligt eller via e-mail til de kontaktoplysninger, der er angivet i din ordre eller konto, eller som ellers meddelt skriftligt til os fra tid til anden.
Meddelelser fra os anses for leveret:
- hvis de leveres personligt, på leveringstidspunktet;
- hvis de sendes med post og under forudsætning af bevis for afsendelse, 3 dage fra afsendelse; eller
- hvis de sendes via e-mail og under forudsætning af en 'relayed' bekræftelse, på det tidspunkt, der er angivet i den relayed bekræftelse.
Opdateret: 28/06/2024
Garantibetingelser
PRODUKTGARANTI
Denne garantierklæring fastsætter garantivilkår og -betingelser for alle produkter og dele (samlet produkter) fremstillet af
(vi, os eller vores) personligt eller gennem nogen af vores autoriserede distributører, forhandlere og forhandlere til fordel for enhver slutbruger af disse produkter (dig eller din) overalt i verden.
Denne garantierklæring skal læses i forbindelse med alle instruktioner og brugervejledninger, der leveres med produktet.
For produkter købt gennem vores hjemmeside skal denne garantierklæring også læses i forbindelse med vores Købsbetingelser og -vilkår og øvrige politikker.
For produkter købt gennem en autoriseret distributor, forhandler eller forhandler, skal denne garanti erklæring også læses i sammenhæng med eventuelle købsvilkår og yderligere garantioplysninger leveret af distributøren, forhandleren eller forhandleren.
Forbrugergarantier
Vores produkter leveres med garantier under den australske forbrugerlov (Forbrugergarantier), som ikke kan udelukkes og som gælder på trods af noget modsatrettende i denne garanti erklæring.
Tiden, der gælder for Forbrugergarantier, varierer afhængigt af produktets art, dets pris og eventuelle erklæringer, der blev gjort ved købstidspunktet. Hvis du mener, at et produkt ikke opfylder en Forbrugergaranti, skal du kontakte os og søge assistance så hurtigt som muligt.
Hvis produktet har en stor fejl, har du ret til at anmode om enten en reparation, udskiftning eller refusion, eller du kan beholde produktet og bede om kompensation for enhver værdireduktion. Hvis produktet kun har en mindre fejl, kan vi vælge enten at reparere produktet eller, efter vores skøn, kan vi udskifte produktet eller give dig en refusion, og vi vil træffe vores valg inden for en rimelig tid.
Vores produktgaranti
Ud over og separat fra forbrugergarantierne (hvor det er relevant) garanterer vi udtrykkeligt (vores produktgaranti) at alle produkter fremstillet af os vil være fri for defekter i materiale og håndværk i den relevante produkts garantiperiode.
De resterende afsnit af denne garantiudtalelse er dedikeret til vilkårene for vores produktgaranti.
Garantiperiode
Garantiperioden for hvert produkt, vi tilbyder, er som følger:
AU
| Elektriske stylers, strygejern og krøllejern (forbrugerbrug) | 2 år + 1 ekstra år ved online registrering inden for 30 dage efter køb. |
| Elektriske stylers, strygejern og krøllejern (professionel brug) + alle hårtørrere | 1 år + 1 ekstra år ved online registrering inden for 30 dage efter køb. |
| Børster og tilbehør | 1 år |
Andre lande:
| Elektriske stylers, strygejern og krøllejern (forbrugerbrug) | 1 år + 2 ekstra år ved online registrering inden for 30 dage efter køb. |
| Elektriske stylere, strygejern og krøllejern (professionelt brug) + alle hårtørrere | 1 år + 1 ekstra år ved online registrering inden for 30 dage efter køb. |
| Børster og tilbehør | 1 år |
'Købsdatoen' er den dato, hvor den person, der først begynder at bruge produktet, købte produktet som angivet på kvitteringen eller skattefakturaen udstedt til dem. Kunder, der køber brugte produkter, bør kontrollere datoen for, hvornår produktet blev købt, og anerkende, at brugte produkter muligvis ikke er dækket af vores produktgaranti eller påvirkes af udtrykkelige undtagelser (som beskrevet nedenfor).
Garantiperioden udløber kl. 00:00 (midnat) Australian Eastern Standard Time (AEST) på den sidste dag af garantiperioden, og derefter er produktet ikke længere dækket af vores produktgaranti. Produktet kan stadig være dækket af forbrugergarantier (i det omfang det er relevant).
Reparation eller udskiftning
Hvis der fremsættes et krav til os vedrørende en defekt i vores produkter og:
- kravet fremsættes før udløb af garantiperioden; og
- kravet fremsættes i overensstemmelse med alle vilkår og betingelser i denne garantiudtalelse;
vil vi, efter vores valg (underlagt forbrugergarantierne), reparere eller udskifte det defekte produkt.
Return-to-base
Vores produktgaranti gives på en 'return-to-base'-basis, hvilket betyder, at du er ansvarlig for at returnere produktet tilbage til os til inspektion for din egen regning, og hvis din klage bliver godkendt, vil vi refundere eventuelle fragtudgifter, du har haft. Refusionen af fragtudgifter er begrænset. Vi vil ikke betale nogen andre omkostninger ved retur.
Returnering til os betyder:
- for handelsordrer og køb fra en autoriseret forhandler, din lokale forhandlers kontor; eller
- for alle andre ordrer, herunder alle ordrer via vores hjemmeside, til vores hovedkontor adresseret i vores kontaktoplysninger nedenfor;
medmindre vi tilbyder dig et alternativt leveringssted, såsom via en af vores autoriserede reparatører i dit lokale område.
Du skal give os alle oplysninger og dokumentation, der rimeligt kræves for at vurdere og udføre eventuelt reparationsarbejde.Forsinkelser som følge af manglende eller ukorrekt information eller dokumentation er ikke vores ansvar og kan blive faktureret til timessatser.
Garantiforlængelser
For specificerede produkter eller kundekategorier kan vi tilbyde dig eller du kan købe fra os fra tid til anden udvalgte forlængelser eller yderligere garanti muligheder til dem, der er beskrevet i denne garanti erklæring. Vilkårene for sådanne garantiforlængelser eller yderligere garanti vil være som beskrevet i garanti erklæringen, der gives til dig sammen med garantiforlængelsen eller yderligere garanti.
Bemærk venligst, at alle garantiforlængelser og yderligere garanti muligheder, der tilbydes af vores autoriserede distributører, forhandlere og forhandlere, er lavet og håndhæves kun mod den autoriserede distributør, forhandler eller forhandler og er ikke godkendt af os. Vilkårene for sådanne garantiforlængelser og garanti muligheder vil være som beskrevet af distributøren, forhandleren eller forhandleren.
Produkter dækket af vores produktgaranti
Vores produktgaranti gælder kun for produkter, der er fremstillet af os og bærer mærket '
- vi ikke giver nogen erklæring om eventuelle producentgarantier, der måtte eksistere, undtagen i det omfang, det er gjort skriftligt af os; og
- vi forbeholder os retten til at kræve, at du kommunikerer direkte med producenten.
Eventuelle tjenester, som vi yder i forbindelse med garantihenvendelser på andre parters vegne, kan blive faktureret til timetakster.
Desuden gælder vores produktgaranti kun for produkter, der er købt fra os (via vores hjemmeside) eller en autoriseret distributor, forhandler eller forhandler af vores produkter.Vi forbeholder os den absolutte ret til at afvise garanti for enhver produkt, der er købt gennem uautoriseret videresalg, herunder private salg.
Vores produktgaranti gælder kun for produkter, der er købt i nyt stand. Produkter, der er mærket som sekundære, beskadigede eller renoverede produkter, er udtrykkeligt udelukket.
Garantiumslukninger
Vores produktgaranti gælder ikke for:
- (slid og slet og ulykker) skader, der skyldes normalt slid og slet eller utilsigtede skader (herunder at produktet er blevet tabt fra en højde eller ramt af et objekt); eller
- (batterier) batterifejl efter 12 måneder fra købsdatoen; eller
- (strømkabler) strømkabler generelt; eller
- (tredjepartsinblanding) produkter, der er blevet repareret, ændret eller modificeret på nogen måde (undtagen af os eller som autoriseret af os); eller
- (forkert brug) defekter eller skader forårsaget eller som følge af forkert brug, misbrug, overgreb eller anden skade fra din side eller i forbindelse med brugen af produktet, herunder:
- operatørfejl eller forsømmelighed; eller
- brug i et uegnet miljø (herunder ved temperaturer over 30 grader Celsius); eller
- manglende overholdelse af produktadvarsler og instruktioner (uanset om de følger med produktet eller er tilgængelige på vores hjemmeside); eller
- manglende reaktion på advarselstegn, herunder advarselslys og lyde udsendt af produktet;
- (eksponering) defekter eller skader forårsaget eller resulterende fra:
- enhver ætsende eller skadelig substans, herunder olier og vaskemidler (undtagen som anbefalet af os i vores instruktioner for korrekt rengøring og pleje af dit produkt); eller
- brug eller opbevaring ved overdreven varme eller lys; eller
- eksponering for enhver anden ekstern kraft (herunder korrosion, maling, sved, ild, lyn, vind og vand ud over produktets vandtæthedsgrænser); eller
- en fejl i en ekstern strømforsyning (herunder spændingsstød) eller brug af forkert strømforsyning (uanset om produktet er udstyret med en sikkerhedsbryder eller sikring).
VÆR VENLIG AT BEMÆRKE, AT VORES ELEKTRISKE PRODUKTER IKKE ER VAND- ELLER SPLASHSIKRE, OG INGEN GARANTI GÆLDER, HVIS SKADE KAN PÅVISNINGS AT VÆRE FORÅRSAGET AF UDSÆTTELSE FOR VAND ELLER DAMP.
Desuden gælder vores produktgaranti ikke for krav, der fremføres mere end tredive (30) dage efter, at produktet først viste fejl eller skade. Hvis vores produkter viser en fejl eller skade, skal du kontakte os øjeblikkeligt.
Ikke-garanti-retur
Vores produktgaranti gælder ikke for retur eller bytte, fordi du har ændret mening om dit køb. Ved køb af et produkt påtager du dig, at du selvstændigt har forsikret dig om, at produktet opfylder alle dine krav, og at du ikke har støttet dig til nogen erklæringer fra os eller vores autoriserede forhandlere, undtagen som anført skriftligt.
Vi kan tilbyde retur eller bytte ved ændring af mening eller af andre grunde i henhold til vilkårene i vores Returpolitik som ændres fra tid til anden.
Ansvarsbegrænsning
I det omfang loven tillader det, dækker vores udtrykkelige garanti ikke, og vi vil under ingen omstændigheder være ansvarlige over for dig eller nogen anden person for nogen skade, tab eller skade, som du eller nogen anden person lider i forbindelse med dit køb og brug af vores produkter:
• ud over omkostningerne til reparation eller udskiftning af produktet eller (hvis det ikke kan repareres eller udskiftes, fuld refusion af produktets omkostninger); eller
• på grund af nogen indirekte eller følgeskader, herunder tab af omdømme, tab af muligheder eller indtjening, tab af faktiske eller forventede besparelser, tab af fordel, uanset hvordan det opstår (herunder for uagtsomhed eller på anden måde);
uanset om defekten eller skaden var kendt, burde have været kendt, eller det var rimeligt forudsigeligt, at du ville lide et sådant tab eller skade.
Hvordan man gør et garanti-krav
For at gøre et krav under vores produktgaranti eller en forbrugergaranti, kontakt os på følgende kontaktoplysninger:
Telefon: 1300 652 751
E-mail:hello@
Adresse til forsendelse:
Sørg venligst for, at din kommunikation indeholder:
- produktbeskrivelsen og serienummeret;
- din købsbevis for produktet; og
- en beskrivelse af fejlen eller skaden inklusive billeder eller videoer.
Købsbeviset for produktet skal være i form af kvitteringen eller skattefakturaen, som vi eller vores autoriserede distributør, forhandler eller forhandler har udstedt til dig på købstidspunktet. Bemærk venligst, at vi ikke er ansvarlige for at finde eller fremskaffe dit købsbevis.Du skal fremlægge købsbevis på et niveau, som vi rimeligt kan validere.
Vi vil besvare din klage inden for en rimelig tid og bekræfte eventuelle yderligere oplysninger, der kræves, samt om vi har accepteret din klage eller anmoder om returnering af produktet (for garanti tilbage til basen) i afventning af endelig afgørelse af din klage.
Betingelser for produktskifte
Uden at begrænse vores ret til at reparere defekte produkter, bemærk venligst, at ethvert produktskifte er afhængigt af tilgængelighed, og vi forbeholder os retten til at tilbyde dig et alternativt produkt eller en refusion, hvis vi ikke kan reparere eller levere dig det samme produkt.
Erstatningsprodukter, der er nye, vil være genstand for en ny garantiperiode, der starter fra byttedatoen, som er den dato, hvor byttet behandles i vores system, som angivet i den garantiudvekslingskvittering, der leveres til dig.
Hvis vi tilbyder dig eller du accepterer et erstatningsprodukt, som ikke er i nyt stand, kan vi fastsætte, hvad vilkårene for vores udtrykkelige garanti vil være for erstatningsproduktet, og dette kan være, at der ingen udtrykkelig garanti er, eller at garantiperioden er kortere.
Identifikation og kundedetaljer
For at forhindre svindel, misbrug og fejl anvendelse af vores garanti vilkår, forbeholder vi os retten til at kræve bevis på din identitet, når du foretager en retur, refusion eller udskiftning under garanti eller af enhver anden grund.
Vi kan bede dig om at fremvise fotoidentifikation (for eksempel kørekort eller pas), og vi kan tage en kopi af denne identifikation og/eller registrere dit navn, identifikationstype, identifikationsnummer og udløbsdato og verificere din underskrift. Acceptabel identifikation skal indeholde dit fulde navn med en udløbsdato på mindst én dag i fremtiden.
Dine personlige oplysninger, som indsamles i forbindelse med garantihenvendelser og andre transaktioner efter salget, vil blive opbevaret i overensstemmelse med vores Persondatapolitik .
Byttehandels opgraderingsprogram
OPGRADERINGSPROGRAM
Disse er de vilkår og betingelser, på hvilke du kan deltage i vores
Kun elektriske hårglattejern fremstillet af enten Cloud9, GHD eller Dyson er acceptable eksisterende stylers til afgivelse. Opgraderingsprogrammet er kun tilgængeligt i udvalgte perioder. Rabatniveauet, du modtager, kan variere, afhængigt af modellen og tilstanden af den eksisterende styler, du afgiver. Rabatten på afgivelse kan ikke bruges i forbindelse med andre tilbud eller kampagner. Tilbuddet er begrænset til to køb af Omnia Stylers per kunde.Yderligere bestillinger af Omnia Stylers under Opgraderingsprogrammet kan afvises efter vores eget skøn. Vi kan også nægte at acceptere enhver bestilling af Omnia Stylers (eller annullere sådanne bestillinger før afsendelse) ved brug af dette Opgraderingsprogram, hvor vi har rimelige grunde til at mistænke svindel.
Læs venligst disse vilkår omhyggeligt, hvis du ønsker at deltage i Opgraderingsprogrammet. Disse vilkår fastlægger betingelserne for Opgraderingsprogrammet og anden vigtig information.
Hvis vi skal kontakte dig, vil vi gøre det via telefon eller ved at skrive til dig på den e-mailadresse eller postadresse, du har oplyst til os i din ordre.
Opgraderingsprogrammet
Hensigt til at bytte ind skal angives i indkøbskurven før afslutning og køb af en Omnia Styler og er kun gyldig på
Opgraderingsprogrammet kan kun anvendes én gang per ordre. Tilbuddet om at deltage i Opgraderingsprogrammet er tilgængeligt for alle australske forbrugere, der er 18 år eller ældre.
Din deltagelse i Opgraderingsprogrammet er betinget af, at du leverer din eksisterende styler til os inden for 14 dage efter bestilling af din Omnia Styler. Hvis du ikke sender din eksisterende styler inden for denne tidsramme, forbeholder vi os retten til at annullere refusionen.
Ud over hvad der er specificeret i disse vilkår og betingelser, vil vores standard vilkår og betingelser for salg styre dit køb af Omnia Styler og eventuelle andre produkter købt fra vores hjemmeside.
Hvis du beslutter dig for at deltage i Opgraderingsprogrammet, skal du levere din Eksisterende Styler til os inden for 14 dage efter bestillingen af din Omnia Styler. De Eksisterende Stylers skal være fremstillet af Cloud9, Dyson eller ghd. På det tidspunkt, hvor du har leveret din Eksisterende Styler til os, vil ejerskabet gå fra dig til os (eller en tredjepart udpeget af os).
Når den Eksisterende Styler er modtaget af os, vil den indgå i vores genbrugs програм og vil derfor ikke kunne returneres til forbrugeren.
Fuldstændig information om dine rettigheder til at returnere en defekt vare i overensstemmelse med vores returpolitik kan findes i vores salgsbetingelser.
Deltagelse i Opgraderingsprogrammet påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder, herunder dine rettigheder i henhold til Forbrugerrettighedsloven af 2015 og Forbrugeraftaleforordningen af 2013. Vi vil bruge de personoplysninger, du giver os, i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.Hvis du ønsker at tilbagekalde din samtykke til vores behandling af dine personoplysninger, bedes du kontakte os via opkald til 1300 652 751 eller e-mail hello@
Politik for gavekort og butikskredit
Vores tilbud af gavekort, vouchers og butikskredit STELLAR GROUP CO PTY LTD ACN 672 384 904 (handler som ‘STELLAR HAIR ANZ’) tilbyder betalingsmuligheder i form af gavekort, vouchers og butikskredit.
I nogle tilfælde kan et gavekort, voucher eller butikskredit tilbydes i situationer, hvor en kunde ikke kan opfylde kravene til en retur, refusion eller bytte. For mere information om refusioner og bytter, henvises til vores Returpolitik.
Dette er vores politik vedrørende køb og brug af gavekort, vouchers og butikskredit.
Gavekort og vouchers
Gavekort og vouchers kan købes online eller i butikken.
Gavekort kan være fysiske gavekort eller e-gavekort sendt via e-mail.
Medmindre andet er angivet på gavekortet eller voucheren, købes gavekort og vouchers i australske dollars.Gavekort og vouchers vil automatisk konverteres til eller fra australske dollars, når de købes eller anvendes via en anden valuta. Konverteringssatsen vil være den, der gælder via vores bankinstitution, som for onlineordrer er den samme konverteringssats, der gælder for beregning og visning af priser online.
Gavekort og vouchers vil have en udløbsdato, og deres kredit udløber øjeblikkeligt kl. 00:00 (midnat) Australian Eastern Standard Time (AEST) på udløbsdatoen. Medmindre andet er angivet på gavekortet eller voucher, udløber alle vores gavekort og vouchers på datoen, der er tre (3) år fra købsdatoen for gavekortet eller voucher. Udløbne gavekort og vouchers kan ikke refunderes. Vi er ikke ansvarlige for at give påmindelser.
Hvis du mister et gavekort eller en voucher, vil vi gøre vores bedste for at udstede det på ny til dig, forudsat at du fremlægger købsbevis og at vi kan bekræfte, at kreditten ikke er blevet anvendt.Vi kan ikke garantere, at vi vil være i stand til at udstede eller honorere tabte gavekort eller vouchers. Vi fraskriver os alt ansvar for tabte eller stjålne gavekort eller vouchers.
Gavekort kan bruges af enhver person, medmindre andet er angivet. Hvis du køber et gavekort som gave til en tredjeperson, kan du sende os en e-mail og bede os om at give dig et tredjeparts købsbevis, som modtageren kan bruge i fremtiden, hvis det er nødvendigt.
Vouchers kan blive udstedt specifikt til en kundekonto, og i så fald kan de ikke overføres og gælder ellers på samme måde som butikkredit. Vi er dog ikke ansvarlige for at overvåge brugen af vouchers og fraskriver os alt ansvar for misbrugte vouchers.
Du må ikke købe gavekort og vouchers under en kredit- eller Forhandlerkonto, medmindre det er godkendt af os.Gavekort og vouchers kan ikke købes gennem noget belønnings- eller pointssystem, som vi fra tid til anden er tilknyttet (undtagen som vi gør tilgængeligt), og deres køb vil ikke tjenes eller tælle mod point eller andre belønninger.
Gavekort og vouchers kan ikke indløses til kontanter eller konverteres til andre gavekort eller vouchers eller nogen anden form for betaling. Der gives ingen byttepenge for et køb foretaget med et gavekort eller voucher. Det er op til indehaveren at bruge hele værdien af gavekortet eller voucheren, før det udløber. Et gavekort eller voucher kan anvendes som delbetaling af et køb, hvor resten betales i en anden form for betaling.
Gavekort og vouchers kan udstedes i forbindelse med eller gælde kun for specifikke produkter eller tjenester. Dette vil være angivet på gavekortet eller voucheren.
Gavekort og vouchers kan også tiltrække sig yderligere vilkår og betingelser.Disse vil fremgå på gavekortet eller voucher eller kan være anført i tilbuddet om køb af gavekortet eller voucher, og alle sådanne vilkår vil være vilkår for gavekortet eller voucher.
Butikskredit
Vi kan tilbyde dig butikskredit fra tid til anden, herunder i forbindelse med refusioner og retur. Vi kan tilbyde dig butikskredit enten som butikskredit eller som et gavekort eller voucher.
Butikskredit er knyttet til en specifik kundekonto. Hvis kundekontoen lukkes af enhver grund, går enhver butikskredit tabt. Vi kan lukke en kundekonto, efter vores skøn, hvis kunden er i misligholdelse af betaling eller vores vilkår og politikker, hvis vi bemærker noget andet problem eller fejl med kontoen (herunder mulig svindel eller kriminel aktivitet) eller hvis kontoen forbliver inaktiv i 12 måneder eller mere. Handels- og kreditkonti kan lukkes i henhold til vilkårene for den pågældende handels- eller kreditkonto.
Butikskredit må ikke tildeles eller overføres til en anden kundekonto, undtagen efter vores skøn. Vi kan godkende en overførsel af butikskredit, når du ændrer dine kontooplysninger, men ikke når kundens identitet ændres.
Butikskredit er gyldig i højst tolv (12) måneder fra udstedelses- eller oprettelsesdatoen. Udløbet butikskredit vil blive slettet og kan ikke refunderes. Vi er ikke ansvarlige for at underrette dig om udløbsdatoen for butikskreditten ved udstedelse eller for at give dig påmindelser.
Butikskredit kan anvendes på ethvert onlinekøb, hvor restbeløbet skal betales i en anden form for acceptabel betaling.
Butikskredit må ikke bruges i forbindelse med specialtilbud og kampagner, som angiver, at butikskredit ikke gælder.
Butikskredit må ikke indløses til kontanter eller konverteres til andre former for betaling, herunder gavekort eller vouchers.
Identifikation og kundedetaljer
For at forhindre svindel, misbrug og fejl anvendelse af denne politik forbeholder vi os retten til at kræve bevis på din identitet, når du køber eller gør krav på et gavekort, voucher eller butikskredit. Du kan blive bedt om at fremvise billedidentifikation (for eksempel kørekort eller pas), og vi kan tage en kopi af denne identifikation og/eller registrere dit navn, identifikationstype, identifikationsnummer og udløbsdato og verificere din underskrift. Acceptabel identifikation skal indeholde dit fulde navn med en udløbsdato på mindst én dag i fremtiden.
Dine personlige oplysninger, der indsamles i forbindelse med brug eller køb af gavekort eller voucher og alle transaktioner efter salget, vil blive opbevaret i overensstemmelse med vores Persondatapolitik.Hvis du ønsker at få adgang til dine oplysninger, som vi opbevarer i forbindelse med dine transaktioner fra tid til anden, eller at rette eventuelle fejl eller kontooplysninger, bedes du kontakte os på:
Databeskyttelsesansvarlig: STELLAR Group Co
Adresse til postforsendelse:
STELLAR Group Co
Postboks 327
LABRADOR QLD 4215
Telefon: 1300 652 751
E-mail: hello@sTELLARhair.com.au
Politik for håndtering af klager
1 INTRODUKTION
1.1 Om denne politik
Denne klagehåndteringspolitik ("denne politik") er den officielle klagehåndteringspolitik for
1.2 Mål og formål med klagehåndteringspolitikken.
(a)
(b) Formålet med denne politik er at give vejledning om, hvordan vi modtager og håndterer klager, der fremsættes i forbindelse med vores forretningsaktiviteter og forhold til vores kunder og klienter.
(c) Målet med denne politik er at hjælpe os med at håndtere og løse klager på en effektiv, effektiv og professionel måde.
13 Baggrund
Ved udarbejdelsen af denne politik har
1.4 Hvad er en klage?
(a) AS ISO 10002-2006 definerer en klage som følger:
“En udtryk for utilfredshed fremsat til en organisation, relateret til dens produkter eller klagebehandlingsprocessen selv, hvor et svar eller en løsning udtrykkeligt eller implicit forventes.”
(b) Vi vedtager denne definition af "klage" til formålet med denne politik.
(c) Enhver person eller enhed, der er utilfreds med et produkt eller en service leveret af os af enhver grund, kan kontakte os for at klage. En klage kan fremsættes skriftligt eller mundtligt.
(d) Visse typer "klager" kan være i form af negativ feedback, som måske ikke kræver en løsning eller noget svar. Selvom vi anerkender, at denne type feedback kan være nyttig og værdifuld, gælder denne politik ikke for sådan feedback, da sådan feedback ikke falder ind under definitionen af en klage som anført ovenfor.
2 VEJLEDENDE PRINCIPPER FOR EFFEKTIV HÅNDTERING AF KLAGER
| Princip | Forklaring af princip |
| Synlighed | Information om, hvordan og hvor man kan klage, bør være velkendt for kunder, klienter, vores personale og andre interesserede parter. Denne politik er tilgængelig på vores forskellige hjemmesider og også internt. |
| Tilgængelighed | Klagebehandlingsprocessen, som beskrevet i denne politik, bør være let tilgængelig for klagere og alle relevante repræsentanter for |
| Reaktionsdygtighed | Modtagelse af hver klage bekræftes øjeblikkeligt til klagestilleren. Klager vil blive behandlet hurtigt i overensstemmelse med deres hastighed. Klager vil blive håndteret på en effektiv og effektiv måde, og klagestillere vil blive behandlet høfligt og holdt informeret om processen med klagen gennem klagebehandlingsprocessen. |
| Objektivitet | Hver klage vil blive behandlet på en retfærdig, objektiv og upartisk måde gennem klagebehandlingsprocessen. |
| Gebyrer | Klagebehandlingsprocessen er gratis for klagestilleren. |
| Fortrolighed | Personligt identificérbar information om klagestilleren beskyttes aktivt mod afsløring, medmindre klagestilleren udtrykkeligt samtykker til dens afsløring. |
| Kundeorienteret tilgang | Vi er engagerede i at anvende en kundeorienteret tilgang til håndtering af klager. Vi er åbne for feedback, herunder med hensyn til klageformularer, og vi anerkender vores kunders og klienters ret til at klage. |
| Ansvarlighed | Vi og vores medarbejdere påtager os ansvaret for effektive klagehåndteringsprocedurer, herunder at være ansvarlige for og rapportere om vores handlinger og beslutninger i forhold til klagehåndtering. |
| Løbende forbedring | Vi er forpligtet til løbende at forbedre vores klagebehandlingsprocesser. |
3 KLAGEBEHANDLING
3.1 Hvordan kan en klage indgives
(a) Hvor det er muligt, bør klagen fremsættes skriftligt, så detaljerne om klagen er klare og komplette, og så vi kan håndtere klagen mere effektivt.
(b) Klager skal rettes til vores klageansvarlige:
The Complaints Officer –
Adresse til post: PO Box 327 Labrador QLD 4215, Australien
Telefon: +61 1300 652 751
Email: hello@
(c) Klager vedrørende privatlivets fred eller dataintrængninger kan rettes til vores databeskyttelsesansvarlige på:
The Complaints Officer –
Adresse til post: PO Box 327 Labrador QLD 4215, Australien
Telefon: +61 1300 652 751
Email: hello@
3.2 Oplysninger, der skal gives ved indgivelse af en klage
Ved indgivelse af en klage, bedes du give følgende oplysninger:
(a) dit navn, den organisation du kommer fra (hvis relevant), din stilling og kontaktoplysninger;
(b) dit forhold til os;
(c) navnet på enhver kontaktperson i virksomheden eller forretningsafdelingen inden for
(d) detaljer om klagen (herunder hvornår den adfærd, der gav anledning til klagen, fandt sted);
(e) detaljer om eventuelle personer eller personer i virksomheden eller forretningsafdelingen inden for
(f) kopier af enhver dokumentation, der understøtter klagen.
3.3 Hjælp med at indgive en klage
Hvis du har brug for hjælp til at formulere eller indgive en klage, bedes du kontakte klagemyndigheden på de kontaktoplysninger, der er angivet ovenfor.
3.4 Anerkendelse af klage
(a) Vi vil bekræfte modtagelsen af en klage øjeblikkeligt ved modtagelse.
(b) Vi vil bestræbe os på at løse klager inden for fire (4) uger fra modtagelsen af klagen. Dette kan dog ikke altid være muligt. Hvor tiden til at håndtere en klage vil overstige fire (4) uger, vil vi kontakte klagestilleren for at informere om årsagerne til forsinkelsen og angive, hvornår vi forventer at kunne afslutte vores gennemgang af klagen.
3.5 Dine rettigheder i klageprocessen
Klagestillere har ret til at spørge om status for deres klage ved at kontakte klagemedarbejderen eller enhver anden medarbejder eller repræsentant for
3.6 Svar på en klage
Når vi har gennemgået en klage, vil vi give klagestilleren et skriftligt svar.Hvis klagen indehaveren er utilfreds med vores svar, har klagen indehaveren ret til at bede om, at svaret bliver genovervejet af klagenbehandlingsansvarlig. En sådan anmodning skal fremsættes skriftligt til klagenbehandlingsansvarlig og sendes med post eller e-mail til de adresser, der er angivet ovenfor.
3.7 Yderligere handling
(a) Hvis en klagen indehaver stadig er utilfreds med den måde, hvorpå klagen er blevet håndteret, kan klagen indehaveren have ret til at henvise klagen til en anden ekstern klagebehandlingsinstans.
(b) Klager vedrørende privatlivets fred kan henvises til Kontoret for den australske informationskommissær på www.oiac.gov.au.
4 KVALITETSSIKRING
4.1 Periodisk undersøgelse
Klager vil blive analyseret af vores klagenbehandlingsansvarlig med jævne mellemrum for at identificere eventuelle gentagne eller systemiske problemer.Hvis der identificeres sådanne problemer, vil vi overveje, hvilke handlinger vi skal tage for at håndtere disse problemer.
4.2 Gennemgang af procedurer
Vores klagebehandlingsproces vil blive gennemgået periodisk for at forbedre vores levering af effektive og effektive resultater i forhold til modtagne klager.
5 PRIVATLIV OG DATALEAKS
5.1 Privatlivspolitik
Hvis din klages karakter relaterer sig til privatlivet af dine oplysninger hos
5.2 Plan for håndtering af dataleak
Hvis vi bliver opmærksomme på, at vi har lidt uautoriseret adgang, misbrug eller forsvindelse af vores kunders oplysninger, kan du være sikker på, at vi har en plan for håndtering af dataleak på plads for at håndtere dataleak, som inkluderer overholdelse af de nødvendige trin i henhold til Privacy Act 1988 (Cth).Bekymringer og forespørgsler vedrørende mulige dataintrængninger kan rettes til databeskyttelsesansvarlig som beskrevet i punkt 3.1(c).
Politik mod moderne slaveri
Modern slaveri er en alvorlig forbrydelse, der krænker grundlæggende menneskerettigheder. Det kan manifestere sig i former som slaveri, tvangsarbejde, trældom og menneskehandel. Disse involverer alle at fratage individer deres frihed til personlig eller økonomisk vinding.
Hos
Vi forpligter os også til at være transparente i vores forretning og vores bestræbelser på at bekæmpe moderne slaveri gennem hele vores forsyningskæder, i overensstemmelse med vores forpligtelser under Modern Slavery Act 2015.
Vi har høje standarder for alle vores entreprenører, leverandører og forretningspartnere. I vores kontrakter forbyder vi eksplicit brugen af tvangs-, obligatorisk eller handlet arbejdskraft, samt enhver form for slaveri eller trældom.Vi forventer, at vores leverandører opretholder disse samme høje standarder med deres egne leverandører.
Denne politik gælder for alle, der arbejder på vores vegne, herunder direktører, ledere, agenturarbejdere, udstationerede arbejdere, frivillige, praktikanter, entreprenører, eksterne konsulenter, tredjepartsrepræsentanter og forretningspartnere.
Det er vigtigt at bemærke, at denne politik ikke er en del af nogen medarbejders ansættelseskontrakt.
Returpolitik
Dette er politikken for
Denne politik udelukker ikke forbrugernes rettigheder under Forbrugergarantierne i den australske forbrugerlov og andre lovkrav.
Under alle omstændigheder er vores portokostnader og leveringsgebyrer, personliggørelse og gaveindpakningsomkostninger ikke refunderbare.
Vi forbeholder os retten til at afvise retur, bytte eller refusion af følgende typer varer (undtagen hvor produktet ikke opfylder en Forbrugergaranti):
1. Skræddersyede, monogrammerede, personlige, graverede og ændrede produkter;
2. Gavekort eller vouchers, butikskredit og forudbestillinger;
3. Enhver vare mærket som sekunder, renoveret eller brugte;
4. Enhver vare mærket 'udsalgsvarer', eller hvor prisen er blevet nedsat med 50% eller mere.
Produktdefekter og garanti
Forbrugere har ret til visse garantier (kaldet Forbrugergarantier) i forhold til defekter og fejl i varer og tjenester solgt i Australien. Derudover kommer alle vores produkter med en produktgaranti udstedt af os på vores Garantibetingelser.
Hvis produktet har en væsentlig fejl, har du ret til at anmode om enten en reparation, udskiftning eller refusion, eller du kan beholde produktet og bede om kompensation for enhver værdireduktion. Hvis produktet kun har en mindre eller reparerbar fejl, kan vi vælge enten at reparere produktet eller, efter vores skøn, kan vi udskifte produktet eller give dig en refusion, og vi vil træffe vores valg inden for en rimelig tid. Porto- og leveringsomkostninger for returnering af defekte produkter betales af os, forudsat og først når produkterne er modtaget og accepteret af os.
Den tid, der gælder for garanti-defekter (herunder under Forbrugergarantierne), varierer afhængigt af produktets art, dens pris og eventuelle erklæringer, der blev gjort ved købstidspunktet. Hvis du mener, at et vare er defekt eller fejlbehæftet, skal du kontakte os og søge en vurdering så hurtigt som muligt.
Hvis du er en erhvervskunde, kan du kontakte din lokale forhandler for eftersalgsstøtte, herunder garantihenvendelser. Alle andre forespørgsler om produktfejl skal henvises til os som beskrevet nedenfor.
Købsbevis
Tilbagebetalinger, bytter eller reparationsanmodninger af enhver grund (inklusive garanti) vil kun blive overvejet, hvis du fremlægger købsbevisdokumenter, som kan være i form af:
1. Kvitteringsfaktura (ordrebekræftelser alene vil ikke blive accepteret); og/eller
2. Original retur/bytte kvittering/gavekvittering.
Vær opmærksom på, at vi ikke er ansvarlige for at finde eller fremskaffe dit købsbevis. Du skal fremlægge købsbevis i et omfang, som vi rimeligt kan validere.
Vores forbrugergarantier gælder til fordel for alle forbrugere, der køber vores produkter via en autoriseret forhandler. Købsbevis fra en autoriseret forhandler kvalificerer som købsbevis hos os.Venligst tjek vores hjemmeside for vores liste over autoriserede forhandlere eller spørg os før du foretager et køb.
Hvis du foretager et gavekøb, kan vi give dig en gavekvittering, som modtageren kan bruge som købsbevis ved forespørgsel, enten i butikken eller ved at sende en e-mail til vores kontaktoplysninger på vores hjemmeside.
Retur betaling
Refusioner (hvis godkendt) vil altid blive givet via samme betalingsform som købet. For eksempel:
1. hvis du købte en vare med et kreditkort, skal du fremvise det samme kreditkort;
2. hvis du købte en vare via Paypal™, Apple Pay™, Samsung Pay™, Google Pay™ eller en anden kontobetalingsmetode, vil refusionen blive foretaget til kontoen, hvor det er muligt, eller hvis det ikke er muligt, så til kreditkortet knyttet til den konto;
3. for køb foretaget med butikkredit eller gavekort, vil vi refundere i butikkredit eller nyt gavekort; og
4.for køb, hvor en kreditfacilitet som AfterPay™ bruges, vil refusionen blive givet til samme facilitet, hvor det er muligt, og hvis ikke, som butikkredit (medmindre andet kræves af loven).
Hvis du bytter en vare til en vare af mindre værdi, vil saldoen blive givet som butikkredit eller gavekort. Eventuelle kampagnetilbud eller rabatter modtaget i den oprindelige ordre vil ikke blive anvendt på bytter eller nye køb.
Butikkredit og gavekort
Hvis du til enhver tid ikke kan fremvise eller bruge samme betalingsmiddel i forbindelse med en refusion, eller hvis der er andre betingelser for refusion eller bytte, som ikke kan opfyldes (såsom købsbevis), kan vi vælge at give en refusion via butikkredit eller gavekort (medmindre andet kræves af loven).
Vær opmærksom på udløbsdatoen for butikkredit og gavekort, da en erstatning eller refusion ikke vil blive givet, medmindre det kræves af loven.
Vores gavekort kan ikke byttes til kontanter, et andet mærke, en anden valør eller type gavekort eller til en anden betalingsmåde eller rabat.
Yderligere information om vores gavekort og butikskreditbetingelser er beskrevet i vores Gavekort- og Butikskreditpolitik.
Gave- eller bonusvarer og bundletilbud
Når varer købes med et gave- eller bonusudbud, skal gaven eller bonusen også returneres (medmindre andet er angivet). I tilfælde af bundletilbud, herunder varer med tilbehør, skal alle varer i bundlen returneres. Hvis du ikke kan overholde dette krav, eller de ekstra varer ikke er i salgbart stand, vil værdien af enhver tilgængelig refusion blive reduceret med værdien af de varer, der ikke er returneret eller ikke er i salgbart stand.
Produktudskiftninger
Vi vil altid overveje og bestræbe os på at godkende enhver anmodning om produktudskiftning, herunder på grund af størrelse eller andre uventede produktproblemer. Dog er enhver form for produktudskiftning afhængig af tilgængelighed, og vi kan være nødt til at udstede en refusion eller butikskredit i stedet.
Produktudskiftninger er underlagt de samme betingelser som enhver anden produktretur under denne politik.
Identifikation og kundedetaljer
For at forhindre svindel, misbrug og fejl anvendelse af denne politik, forbeholder vi os retten til at kræve bevis på din identitet, når du foretager en retur eller udskiftning. Du kan blive bedt om at fremvise fotoidentifikation (for eksempel kørekort eller pas), og vi kan tage en kopi af denne identifikation og/eller registrere dit navn, identifikationstype, identifikationsnummer og udløbsdato og verificere din underskrift.Acceptable identification must include your full name with an expiry date at least one day in the future.
Your personal information collected in the course of refunds, exchanges and other post sale transactions will be kept in accordance with our Privatlivspolitik. If you wish to access your information held by us in relation to your transactions from time to time or to correct any errors or account details, please contact us at:
Telephone: 1300 652 751
Email: hello@
Address for postage:
How to make a return
As we do not presently have fixed store locations, returns must be made through the post.
For at returnere en vare via post:
1 Send en e-mail til hello@
2 Vi vil vurdere dit krav eller godkende din retur afhængigt af vurderingen, og i så fald sende dig en Returseddel;
3 Download, udskriv og udfyld Retursedlen;
4 Læg Retursedlen sammen med de varer, du returnerer, i en passende pakke; og
5 Aflever din pakke på din nærmeste Australia Post-afdeling.
Vær opmærksom på, at hvis din anmodning om refusion eller bytte afvises, vil vi returnere din vare til dig via standardpost. Vi forbeholder os retten til at opkræve returporto for afviste refusioner eller bytter eller hvis du returnerer en vare, fordi du har ombestemt dig (hvor en ombestemmelse-retur er godkendt).
Sørg for, at din vare er blevet sikkert pakket, da vi kan afvise retur af en vare, der er beskadiget.Sørg venligst også for at læse resten af vores returpolitik og oplys os, hvis der er andre forhold, der bekymrer dig, for eksempel hvis du ikke kan fremlægge købsbevis, identifikation eller hvis produktet er blevet brugt, mærker mangler eller forseglinger er brudt.
Hvis du er utilfreds med vores svar på en anmodning om retur eller refusion, kan du ønske at indgive en klage til os. Henvis venligst til vores Klagebehandlingspolitik.
Privatlivspolitik
1 INDLEDNING
1.1 Om denne politik
Denne privatlivspolitik (“denne politik”) er den officielle privatlivspolitik for
1.2 Forhold til Privacy Act
(a) Denne politik er beregnet til at overholde Privacy Act 1988 (Cth) (loven) for at sikre, at
(b) Til formål for fortolkning af denne politik har enhver term i denne politik, som er defineret i loven, den samme betydning som defineret i loven.
(c) I det omfang, at
1.3 Hvad denne politik indeholder
(a) I denne politik forklarer vi, hvordan og hvorfor vi indsamler personlige oplysninger om individer, hvordan vi bruger sådanne oplysninger inden for
(b) Denne politik er relevant for individer, der er nuværende og tidligere kunder, samt andre individer, som vi har med at gøre i forbindelse med de varer og tjenester, vi leverer, eller oplysninger, vi indsamler fra kunder og andre personer.
1.4 Vores engagement
2 INDSAMLING AF OPLLYSNINGER
2.1 Type af indsamlede oplysninger
(a) Nogle oplysninger, der gives til os af kunder, kunder og andre parter, kan betragtes som private eller personlige. Uden sådanne oplysninger ville vi dog ikke være i stand til at fortsætte vores forretningsaktiviteter og yde vores tjenester. Vi vil kun indsamle sådanne personlige oplysninger, hvis det er nødvendigt for en af vores funktioner eller aktiviteter.
(b) De typer af personlige oplysninger, som vi kan indsamle og opbevare i forhold til individer, kan inkludere:
(i) navne;
(ii) kontaktoplysninger og identifikationsoplysninger;
(iii) finansielle oplysninger, herunder oplysninger om transaktioner og handelshistorik med os; og
(iv) oplysninger om kredithistorik.
2.2 situationer, hvor information indsamles
Personlige oplysninger kan indsamles i følgende situationer af
(a) hvis en person kontakter os, kan vi opbevare en registrering af denne kommunikation eller korrespondance;
(b) hvis en person indsender en ansøgning eller et curriculum vitae eller en anden form, som skal udfyldes af en person for at muliggøre og/eller lette tjenester og/eller ansættelse, der skal ydes af os;
(c) ved ansøgning om og/eller etablering af og/eller adgang til en konto hos os eller bestilling af produkter eller tjenester fra os;
(d) ved gennemførelse af visse typer transaktioner som køb eller refusioner med check eller kreditkort;
(e) når en person indsender deres kontaktoplysninger for at blive inkluderet på vores postlister;
(f) når en ordre afgives til os for at købe varer, kan vi kræve, at personer giver os kontaktoplysninger, herunder navn, adresse, telefonnummer eller e-mailadresse, samt økonomiske oplysninger (såsom kreditkortoplysninger) til formål for behandling og opfyldelse af en sådan ordre; og
(g) når CCTV-optagelser foretages på nogen af vores lokaler.
2.3 Indsamlingsmåde
(a) På eller før tidspunktet for indsamling af personoplysninger om en person, vil vi tage rimelige skridt for at sikre, at personen bliver gjort opmærksom på, hvem vi er, det faktum, at personen kan få adgang til oplysningerne, der er gemt om personen, formålet med indsamlingen, de typer organisationer, som vi normalt kan videregive oplysningerne til, eventuelle love, der kræver indsamlingen af oplysningerne, og de vigtigste konsekvenser, hvis hele eller dele af oplysningerne ikke indsamles.
(b) Vi indsamler normalt personoplysninger om personer direkte fra personen. Dog kan vi nogle gange have brug for at indsamle personoplysninger om personer fra tredjeparter til de formål, der er beskrevet nedenfor i denne Politik.De omstændigheder, hvorunder vi måske har brug for at gøre dette, omfatter for eksempel, hvor vi har brug for oplysninger fra en tredjepart for at hjælpe os med at behandle en ansøgning eller en ordre (såsom at verificere oplysninger, som en person har leveret, eller til at vurdere personens omstændigheder) eller for at hjælpe os med at finde eller kommunikere med personen.
2.4 Hvordan oplysninger kan opbevares
(a)
(b) De personlige oplysninger, som vi opbevarer om personer, er beskyttet af fysiske, elektroniske og proceduremæssige sikkerhedsforanstaltninger, og vi kræver også, at vores serviceudbydere, som opbevarer og behandler sådanne oplysninger på vores vegne, følger passende standarder for sikkerhed og fortrolighed. Enhver personlig information, som vi indsamler fra en person eller om en person, opbevares sikkert og holdes på sikre servere i kontrollerede faciliteter.
(c)
2.5 Opbevaringsperiode for oplysninger
(a)
(i) telefonoptagelser af opkald til vores hotlines og kontaktnumre;
(ii) CCTV-sikkerhedsoplysninger fra vores forretningslokaler; og
(iii) klientmapper, herunder enkeltpersoners personlige oplysninger, kontaktoplysninger, økonomiske og transaktionsoplysninger;
for at muliggøre for os at verificere transaktioner og kundedetaljer og for at opbevare tilstrækkelige optegnelser til juridiske og regnskabsmæssige formål.
(b)
3 BRUG OG UDLEVERING AF PERSONLIGE OPLYSNINGER
3.1 Formål med indsamling
(a)
(b) Vi kan også bruge sådanne oplysninger om personer til et formål relateret til det primære formål for indsamlingen og hvor personen rimeligt kan forvente, at vi vil bruge oplysningerne på denne måde.Denne information udleveres kun til personer uden for vores virksomhed under de forhold, der er beskrevet i denne politik, eller som ellers meddelt på tidspunktet for indsamlingen af informationen.
(c)
(i) behandling af en ansøgning eller produktordre eller serviceanmodning (herunder verifikation af en persons identitet til disse formål);
(ii) styring af vores produkter og tjenester eller andre relationer og aftaler, herunder behandling af kvitteringer, betalinger og fakturaer;
(iii) vurdering og overvågning af kreditværdighed;
(iv) opdagelse og forebyggelse af svindel og andre risici for os og vores kunder;
(v) besvarelse af forespørgsler om ansøgninger, konti eller andre produkter, tjenester eller aftaler;
(vi) forståelse af vores kunders behov og udvikling og tilbud af produkter og tjenester til at opfylde disse behov;
(vii) forskning og udvikling af vores produkter og tjenester og vedligeholdelse og udvikling af vores systemer og infrastruktur (herunder foretagelse af test);
(viii) sikring af arbejdspladsens sundhed og sikkerhed samt produktivitet af medarbejdere på vores arbejdsplads;
(ix) håndtering af klager;
(x) opfyldelse af juridiske og regulatoriske krav, for eksempel kan forskellige australske love udtrykkeligt kræve, at vi indsamler og/eller afslører personoplysninger om individer, eller vi kan være nødt til at gøre det for at kunne overholde andre forpligtelser under disse love; og
(xi) håndhævelse af vores rettigheder, herunder foretagelse af indkrævningsaktiviteter og retssager.
3.2 Yderligere oplysningssituationer
Ud over det ovenstående har vi tilladelse til at bruge eller afsløre personoplysninger om individer:
(a) hvor individet har samtykket til brugen eller afsløringen;
(b) hvor vi rimeligt tror, at brugen eller afsløringen er nødvendig for at mindske eller forhindre en alvorlig, øjeblikkelig trussel mod en persons helbred eller sikkerhed eller offentlighedens helbred eller sikkerhed;
(c) hvor vi rimeligt mistænker, at ulovlig aktivitet har været, er eller kan blive engageret i, og brugen eller afsløringen er en nødvendig del af vores undersøgelse eller i rapporteringen af sagen til de relevante myndigheder;
(d) hvor sådan brug eller afsløring er påkrævet eller autoriseret af loven (for eksempel for at overholde en stævning, en arrestordre eller en anden ordre fra en domstol eller retsproces);
(e) hvor vi rimeligt tror, at brugen eller afsløringen er nødvendig for forebyggelse, undersøgelse, forfølgelse og straf af forbrydelser eller forseelser, eller forberedelsen til og gennemførelsen af sager for en hvilken som helst domstol eller tribunal eller implementeringen af domstolens eller tribunals ordrer af eller på vegne af en håndhævelsesinstitution; og
(f) hvor en kunde (værende individet eller relateret til individet) har anmodet om en service, der skal leveres af os, og vi er nødt til at afsløre oplysningerne til en tredjepart for at lette leveringen af servicen.I de fleste, om ikke alle tilfælde, vil enhver sådan afsløring ske med samtykke fra den pågældende.
3.3 Tredjeparter, som oplysninger kan blive afsløret til
Tredjeparter, som vi kan afsløre personlige oplysninger om individer til i overensstemmelse med vores forretningsformål som anført ovenfor, kan inkludere:
(a) vores juridiske rådgivere;
(b) vores IT-serviceyddere;
(c) regulerende myndigheder i Australien;
(d) vores finansielle rådgivere;
(e) deltagere i finansielle og betalingssystemer, såsom banker, kreditudbydere og kreditkortsforeninger;
(f) garantister og sikkerhedsudbydere forbundet med individer;
(g) inkassobureauer;
(h) skybaserede informationslagringsyddere; og
(i) andre handelsleverandører;
3.4 Brug af personlige oplysninger af tredjeparter
4 DIREKTE MARKEDSFØRING
4.1 Vi kan udføre direkte markedsføring
Som en del af
42 Afmelding fra direkte markedsføring
(a) Alle modtagere, herunder enkeltpersoner, kan afmelde sig fra at modtage direkte markedsføringskommunikation ved at sende en e-mail til vores databeskyttelsesansvarlige på den e-mailadresse, der er vist i afsnittet 'Kontakt os' i denne politik.
(b) I enhver direkte markedsføringskommunikation minder vi modtagerne om deres ret til at afmelde sig fra at modtage direkte markedsføringskommunikation.
4.3 Markedsføring fra tredjepart
5 ANONYMITET OG PSEUDONYMITET
Personer vil generelt have mulighed for at omgås os anonymt. Dette gælder dog kun, når det ikke er upraktisk for os at omgås personer, der handler anonymt eller under et pseudonym. For eksempel kan personer, der stiller generelle forespørgsler til
6 HEMSIDE OG LINKS
6.1 Vores hjemmesider
https://www.
6.2 Hjemmesidens vilkår og betingelser
(a) Hver af vores hjemmesider indsamler personlige oplysninger i henhold til denne politik, medmindre andet er angivet på hjemmesiden.
(b) En hjemmeside kan vise yderligere vilkår og betingelser for adgang og brug af hjemmesiden, som gælder i tillæg til denne politik.
6.3 Cookies
(a)
(b) Informationen, der indsamles via cookies, vil kun blive brugt til formål som analyse af hjemmesiden og til at hjælpe os med at tilbyde forbedrede onlinetjenester. Vi kan automatisk indsamle ikke-personlige oplysninger om brugere, såsom typen af internetbrowsere, der bruges, eller hjemmesiden, som brugeren blev henvist fra til vores hjemmesider. Individer kan ikke identificeres ud fra disse oplysninger, og de bruges kun til at hjælpe os med at tilbyde en effektiv tjeneste på vores hjemmesider.
(c) Du kan til enhver tid stoppe din browser fra at modtage eller acceptere cookies, men brugen af cookies er nødvendig for, at visse funktioner på vores hjemmesider fungerer korrekt, og derfor kan vi ikke garantere, at du vil kunne tilgå og nyde alle funktioner på vores hjemmeside.
6.4 Links til tredjeparter
Vores hjemmesider kan indeholde links til andre hjemmesider, og disse tredjepartshjemmesider kan indsamle personlige oplysninger om individer. Vi er ikke ansvarlige for privatlivspraksisserne hos andre virksomheder eller indholdet af hjemmesider, der er linket til vores hjemmesider. Vi opfordrer brugere til at være opmærksomme, når de forlader vores hjemmeside, og til at læse privatlivserklæringerne for hver enkelt hjemmeside, de besøger.
7 SIKKERHED OG OPLAGING AF OPYSNINGER
7.1 Vores engagement
7.2 Sikkerheds- og opbevaringsmetoder
(a) Alle personlige oplysninger og andre data, der holdes, opbevares sikkert, og de, der opbevares elektronisk, holdes på sikre servere i kontrollerede faciliteter.
(b) Oplysninger, der opbevares i vores computersystemer eller af vores agenter, der tilbyder elektroniske opbevaringsfaciliteter, kan kun tilgås af dem, der er betroet med myndighed og computernetværksadgangskoder.
(c) Vi konsulterer med IT-serviceudbydere for at implementere rimelige niveauer af firewall, malware-detektering og datasikkerhedsprocedurer.
7.3 Elektroniske transmissioner
Ingen datatransmission over internettet kan garanteres at være absolut sikker.Som følge heraf, mens vi stræber efter at beskytte brugernes personlige oplysninger, kan vi ikke garantere eller påtage os ansvar for sikkerheden af nogen oplysninger, der transmitteres til eller fra vores onlineprodukter eller -tjenester, og brugere gør dette på egen risiko. Når vi modtager en transmission, gør vi alt for at sikre sikkerheden af en sådan transmission på vores systemer.
7.4 Bankoplysninger og betalingsanmodninger
(a) Vi vil aldrig sende dig en e-mail eller ringe til dig for at anmode om dine kreditkort- eller bankkontooplysninger, undtagen i forbindelse med et køb, du foretager via e-mail eller telefon.
(b) I alle tilfælde anbefaler vi, at hvis du modtager en kommunikation, der påstås at komme fra os og anmoder om betaling eller bankoplysninger, at du separat kontakter os via vores offentligt tilgængelige telefonkontaktoplysninger for at verificere anmodningens ægthed.
7.5 Databrudd og respons
8 OVERFØRSEL AF INFORMATIONER TIL UD LANDET
8.1 Brug af cloudtjenester
8.2 Andre videregivelser
Undtagen som anført ovenfor, eller i forbindelse med brugen af cloudtjenester, er det usandsynligt, at vi videregiver en persons personlige oplysninger til modtagere i udlandet.Personlige oplysninger vil kun blive videregivet af os til modtagere i udlandet i overensstemmelse med det australske privatlivsprincip 8, såsom hvis videregivelsen kræves af australsk lovgivning.
9 ADGANG TIL OG RETTELSE AF PERSONLIGE OPLYSNINGER
9.1 Vores engagement
9.2 Adgang til oplysninger
(a) Enhver person kan anmode om adgang til personlige oplysninger om dem, som holdes af
(b) Vi vil besvare enhver anmodning om adgang eller rettelse inden for en rimelig tid efter modtagelse af anmodningen, men senest 30 dage efter modtagelsen af anmodningen.
(c) Vær opmærksom på, at vi kræver, som en del af enhver anmodning fra en person om adgang til personlige oplysninger, at personen bekræfter deres identitet, så vi kan være sikre på, at anmodningen om adgang fremsættes af den pågældende person.
(d) Vær opmærksom på, at vi ikke er forpligtet til at give en person adgang til personlige oplysninger i situationer, hvor:
(i) vi rimeligt tror, at adgang vil udgøre en alvorlig trussel mod liv, helbred eller sikkerhed for en person, eller mod folkesundheden eller den offentlige sikkerhed; eller
(ii) adgang vil have en urimelig indvirkning på andres privatliv; eller
(iii) anmodningen om adgang er fjollet eller ærgerlig; eller
(iv) oplysningerne vedrører eksisterende eller forventede retssager mellem os og personen, og ikke vil være tilgængelige gennem opdagelsesprocessen i disse sager; eller
(v) adgang vil afsløre
(vi) adgang vil være ulovlig; eller
(vii) nægtelse af adgang er påkrævet eller autoriseret af eller i henhold til en australsk lov eller en domstols-/tribunalordre; eller
(viii) begge følgende gælder:
(A) vi har grund til at mistænke, at ulovlig aktivitet eller alvorlig forseelse, der relaterer sig til vores funktioner eller aktiviteter, har været, er eller kan være involveret;
(B) adgang vil sandsynligt forhindre tagelsen af passende handling i forhold til sagen; eller
(ix) adgang vil sandsynligt forhindre en eller flere håndhævelsesrelaterede aktiviteter, der udføres af eller på vegne af en håndhævelsesmyndighed; eller
(x) adgang vil afsløre evaluativ information genereret inden for
(e) Hvis vi nægter at give en person adgang til deres personlige oplysninger eller at rette de personlige oplysninger, som vi har om dem, vil vi give grunde til en sådan afvisning. Sådanne grunde vil angive grundlaget for afvisningen, de tilgængelige mekanismer for at klage over afvisningen og eventuelle andre forhold, som loven kræver.
9.3 Retning af oplysninger
(a) Ukorrekte oplysninger vil blive rettet, når vi modtager råd om dette. For at sikre fortrolighed vil detaljer om en persons personlige oplysninger kun blive videregivet til personen, hvis vi er tilfredse med, at oplysningerne vedrører personen.
(b) Fra tid til anden, og med hensyn til formålet med indsamlingen og brug af personlige oplysninger om personer, kan vi kontakte personer for at søge bekræftelse på, at de personlige oplysninger, som personen har givet os, er nøjagtige, ajourførte og fuldstændige.
10 KLAGER
10.1 Fremførelse af en klage
Hvis en person har en klage vedrørende denne politik eller vores indsamling, brug eller sikker bortskaffelse eller ødelæggelse af personlige oplysninger om personen, skal enhver klage i første omgang rettes til vores databeskyttelsesansvarlige på de kontaktoplysninger, der er angivet i afsnittet 'Kontakt os' i denne politik.
10.2 Undersøgelses- og løsningsprocedure
(a) Ved modtagelse af en klage vil vi inden for 7 dage give klagestilleren skriftlig bekræftelse på modtagelsen af klagen og beskrive processen for, hvordan vi vil håndtere den.
(b) Medmindre en længere tid er aftalt med klagestilleren, vil vi undersøge klagen og træffe en beslutning inden for 30 dage fra modtagelsen af klagen og meddele beslutningen til klagestilleren.
(c) Vi sigter mod at løse alle klager inden for 30 dage fra modtagelsen.Hvis vi ikke kan løse en klage inden for 30 dage, vil vi underrette klagestilleren om årsagerne og angive en dato, hvor vi forventer, at en beslutning eller løsning vil blive truffet, og søge klagestillerens samtykke til at forlænge den 30-dagesperiode – hvis klagestilleren ikke samtykker, kan vi måske ikke løse klagen.
(d) Det kan være nødvendigt (og det kan være påkrævet af loven), for at håndtere en klage, at konsultere en tredjepart. Desuden, hvis vi, mens en klage stadig er uløst, videregiver oplysninger, der er genstand for klagen, til en tredjepart, kan vi være forpligtet til at informere tredjeparten om klagen.
(e) Hvis vi finder, at en klage er berettiget, vil vi løse den og gøre, hvad der er nødvendigt for at rette enhver overtrædelse.
(f) Hvis en klager ikke er tilfreds med resultatet af vores interne klageprocedure i forhold til vores privatlivspraksis, kan klaggeren henvise deres klage til Kontoret for den australske informationskommissær ("OAIC"). Hjemmesiden for OAIC er: www.oaic.gov.au.
10.3 Politik for håndtering af klager
11 ÆNDRINGER I POLITIK
Hvis vi beslutter os for, eller er nødt til at ændre denne politik, vil vi underrette jer om sådanne ændringer på vores hjemmesider og offentliggøre ændringerne på vores side om privatlivspolitik, så brugere altid kan være opmærksomme på, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan de bruges, og på hvilken måde oplysninger kan blive afsløret. Som følge heraf, bedes I regelmæssigt vende tilbage til denne politik for at gennemgå eventuelle ændringer.
12 KONTAKT OS
12.1 Kontakt os
Vedrørende bekymringer, klager eller yderligere information om denne Hvis du ikke er tilfreds med vores svar på din forespørgsel og for mere information om privatlivslovgivning, bedes du besøge hjemmesiden for Office of the Australian Information Commissioner på www.oaic.gov.au.
politik og vores politikker og procedurer vedrørende privatliv og datasikkerhed, bedes du kontakte os på følgende adresse:
The Privacy Officer –
Adresse til post: PO BOX 327, Labrador, Australien
Telefon: +61 1300 652 751
Email: hello@12.2 Kontakt OAIC